Terug

Tussen 13 en 20 augustus zijn we vanwege vakantie gesloten.

  • Top producten voor scherpe prijzen
  • Veel op voorraad en snel leverbaar
  • Uitstekende service en verstand van zaken

Klantenservice / FAQ

Heeft u een vraag of twijfelt u over een product, neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag!
Tijdens kantooruren zijn wij bereikbaar op telefoonnummer: 010-2613222
U kunt ons e-mailen op: info@groenehoedduurzaam.nl

Afhaallocatie en showroom

Wilt u de boiler of verwarming eerst even zien of hem zelf afhalen? Maak dan een afspraak bij ons op het magazijn en showroom aan de Dovenetelstraat 25, Rotterdam. Wij zijn gevestigd op de eerste verdieping.
De meeste producten staan hier op voorraad. U kunt hier pinnen en contant betalen.

Reguliere openingstijden showroom en magazijn:
maandag 14:00-16:00
woensdag 14:00-16:00
vrijdag 14:00-16:00

Adres magazijn en showroom:
Dovenetelstraat 25M
1e verdieping
3053 JD, Rotterdam
Bedrijventerrein Schiebroek

Afhaallocatie Groene Hoed Duurzaam

Hoe kunnen wij u helpen?

Welkom bij de helpdesk van de Groene Hoed. U kunt bij ons terecht met alle vragen over de producten en leveringen. Wij doen onze best om u zo goed mogelijk te beantwoorden.

Het kan zijn dat wij voor veel voorkomende vragen het antwoord al hebben gevonden. Deze staan dan hier onder bij de "Frequently Asked Questions".

Staat het antwoord er niet bij, dan kunt u ons in het menu rechts een bericht sturen. Wij proberen dan om u zo snel en goed mogelijk verder te helpen.

Heeft u een klacht? Dan vragen wij u om deze kenbaar te maken door door te mailen naar info@groenehoedduurzaam.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Neem contact op

* Verplichte velden

Veelgestelde vragen


1. Algemeen

1.1 Zijn de prijzen inclusief btw?

Ja, alle prijzen zijn inclusief btw.

1.2 Levert u aan bedrijven?

Jazeker, wij leveren zowel aan particulieren als bedrijven.

1.3 Hoe kan ik betalen?

U kunt op de website via iDeal, Mr Cash, of geld overschrijving betalen.
Voor meer informatie zie http://www.groenehoedduurzaam.nl/service/payment-methods/

Indien u het product bij ons op de opslag komt afhalen kunt u ook contant afrekenen. Op de opslag zijn helaas geen mogelijkheden om te pinnen.

1.4 Waar is mijn factuur?

Op het moment dat u de bestelling bij ons heeft geplaatst ontvangt u direct een bevestigingsmail met daarin de factuur. De factuur heeft het formaat van een pdf-bestand.

2. Bezorgen

2.1 Hoe lang duurt het voordat mijn boiler is bezorgd?

De bezorging duur over het algemeen 2 dagen. Alleen voor bestellingen die in het weekend worden gemaakt geldt een langere bezorgtijd. Dit komt omdat PostNL pas maandag onze pakketten gaat verwerken.

2.2 Wanneer kan ik mijn pakket verwachten?

In principe op het tijdstip dat u heeft aangegeven of binnen 2 dagen na het plaatsen van de bestelling. Met de track en trace code kunt u uw bestelling tijdens het bezorgproces volgen.

Deze bezorgtijden zijn indicatief. Ondanks dat het meestal goed gaat, zijn wij afhankelijk van onze bezorgers. Zorg dat u enige tijd reserveerd tussen het arriveren van uw bestelling en het reserveren van de installateur.

2.3 Wordt mijn product afgegeven bij de buren als ik er niet ben?

Nee, het product wordt alleen aan u afgegeven. U dient namelijk aan de bezorger te bevestigen dat u het product in goede staat heeft ontvangen. Indien de bezorger een aantal keren niet in staat is geweest om het bij u af te geven, kunt u het product in het dichtsbijzijnde afhaalpunt afhalen.

2.4 Zijn de bezorgkosten inbegrepen in de verkoopprijs?

Voor postpakketten binnen Nederland tot 31 kg zijn de bezorgkosten inbegrepen. Zwaardere producten moeten we via een koerier of een pallet versturen. Dit kost €50,- extra.

2.5 Ik wil een datum selecteren bij de bezorging. Waarom zie ik dit venster niet?

Waarschijnlijk heeft u uw adres gegevens nog niet ingevoerd. Zodra u dit doet, wordt het menu om de datum te selecteren weer juist weergegeven.

2.6 Wat als ik niet thuis ben op het moment van bezorging?

Dan wordt de volgende dag opnieuw een bezorgpoging gedaan. Na twee pogingen wordt het pakket naar een afhaalpunt gebracht.

2.7 Bezorgt u ook in België?

Jazeker, wij bezorgen in heel België. De kosten hiervan bedragen:

  • tot 10 kilo:  €12,-
  • van 10-20 kg:  €15,-
  • van 20-31kg:  €18,-
  • boven de 31 kg:  €50,-

2.8 Mijn pakket heeft bij levering een beschadiging

Ondanks dat wij bij het verpakken voor transport onze uiterste best doen om beschadigingen te voorkomen, kan het af en toe voorkomen dat de boiler tijdens transport beschadigd raakt. Wat dan te doen?

  • Geef dit gelijk aan bij de transporteur en meldt het ons zo snel mogelijk.
  • Stuur ons foto van de beschadiging, het gehele product, een foto van de verpakking met het verzendetiket duidelijk zichtbaar.
  • Wij nemen dan direct contact met u op.

Zorg dat u wel op tijd bent. Als u te lang wacht met reageren kunnen we de schade niet meer op de transporteur verhalen.

3. Afhalen

3.1 Kan ik de producten ook eerst bekijken of zelf afhalen?

Dat kan zeker. Het is handig om van te voren te bellen (06 4438 4523) om zeker te zijn dat we in het magazijn aanwezig zijn en uw product op voorraad hebben. Dit om te voorkomen dat we u moeten teleurstellen.

3.2 Waar is de opslag?

Ons magazijn is in Rotterdam, op bedrijventerrein Schiebroek.
Het adres is Dovenetelstraat 25M,
3053 JD.
Vanaf de grote weg ziet u een bord met Kookstudio 25. Wij zijn in het zelfde gebouw gevestigd, op de eerste verdieping.

3.3 Kan ik pinnen wanneer ik mijn bestelling kom afhalen op de opslag?

U kunt bij ons pinnen op de opslag en showroom. Ook kunt u wel contant betalen. Een andere optie is dat u de bestelling al via de website plaatst en betaalt, en deze vervolgens komt ophalen.

4. Boilers

4.1 Waarom zijn de boilers zo goedkoop?

De Groene Hoed importeert direct vanuit de fabriek, zonder tussenhandelaar. Daarbij maken wij gebruik van efficiënte logistiek. Dit in combinatie met het feit dat we werken zonder winkel of veel personeel maakt dat we flink op de kosten kunnen besparen. Deze besparingen rekenen we direct aan u door.

4.2 Wat heb ik allemaal nodig voor de installatie van de boiler?

Niet veel. De inlaatcombinatie en ophangbeugels zijn al op de boiler bevestigd. Wat u nog nodig heeft zijn schroeven voor de bevestiging aan de muur (is afhankelijk van de type muur), een snoer voor aansluiting op elektriciteitsnet, en flexibele slangen of buizen voor aansluiting op de waterleiding. De boilers beschikken over standaard aansluitingen.

4.3 Welke boiler heb ik nodig?

In het volgende overzicht ziet u voor hoeveel mensen een boiler geschikt is in geval van douchegebruik of een wasbak samen met een douche.

Als u twijfelt over de juiste boiler, aarzel dan niet om ons te bellen voor advies op 010-261 3222.

4.4 Hoe lang heb ik garantie?

U krijgt 3 jaar garantie op de elektrische boilers. Deze garantie is 'carry-in'. Dat betekent dat wij u bij een defect een vervangend onderdeel zullen opsturen. Deze garantie geldt alleen voor het product en niet voor de installatie.

4.5 Kunt u de boiler ook installeren?

Jazeker, wij kunnen de boiler ook bij u installeren.
Wij beschikken over een netwerk van installateurs.  Voor meer informatie zie: http://www.groenehoedduurzaam.nl/boilers/installatie/

4.6 Wat is Eldom voor een merk?

ELDOM is een fabrikant die al meer dan 25 jaar ervaring heeft met het produceren van verwarmingen. Ze worden gemaakt binnen de Europese Unie en voldoen aan alle normen. Door middel van continue technische verbetering en gebruik van hoogwaardige materialen is ELDOM regionaal marktleider. Nu ook beschikbaar voor de Nederlandse markt.

4.7 Mijn inlaatcombinatie druppelt

De inlaatcombinatie kan druppelen. Dit is de correcte werking. Het is een beveiliging om de overdruk die in de boiler ontstaat door het opwarmende water af te voeren. Op het moment dat het water wordt opgewarmd zal de inlaatcombinatie kunnen druppelen.
Dit kan het beste worden opgelost door de druppels op te vangen in een waterafvoer of buis.

4.8 Zijn er garantie voorwaarden?

U dient de instructies in elke bijgeleverde handleiding op te volgen. Ze beschrijven een veilig en goed gebruik van het product. Ook staat er de wijze voor veilige installatie in beschreven.
Indien u deze instructies niet opvolgt of door een onkundige installateur laat installeren zal helaas de product garantie vervallen.

De productgarantie dekt niet de installatie van de boiler. De verantwoordelijkheid voor de installatie ligt bij de installateur.

Eventuele gevolgschade bij een defecte boiler (door het tijdelijk niet kunnen beschikken over warm water) wordt niet gedekt door de productgarantie.

4.9 'Carry-in' garantie, wat betekent dat?

'Carry-in' garantie betekent dat u garantie krijgt op de (onderdelen van de) boiler. Als de boiler defect is zullen we u een vervangend onderdeel sturen. Tot onze spijt komt er niet een monteur langs om de reparatie ter plaatse uit te voeren.

4.10 Kan ik ook een boiler bestellen met mijn eigen installateur?

Natuurlijk kan dat. Uw installateur zou uitstekend in staat moeten zijn om onze boilers te installeren. Het betreft standaard afmetingen.
Wij sturen u de boiler op, en uw eigen installateur kan de boiler plaatsen.

4.11 De boiler is niet op voorraad. Kan ik deze dan wel bestellen?

Als de boiler 'niet op voorraad' staat hebben wij deze op dit moment niet in ons magazijn. Grote kans dat deze alweer onderweg met de nieuwe voorraad, en binnen 1 a 2 weken weer beschikbaar is.
Wij kunnen overigens elk product voor u bestellen. Binnen 3-4 weken zal deze dan bij ons in de opslag arriveren.

Vergelijk producten Verwijder alle producten

You can compare a maximum of 3 products

Hide compare box